Odjeli

Klavirski odjel

ZAŠTO izabrati klavir kao instrument glazbene naobrazbe? 
Klavir je jedan od "univerzalnih" instrumenata, što znači da izvođač na njemu može svirati sam bez potrebe za pratnjom, može izvoditi djela s drugim instrumentima (komorno muziciranje), te može biti "pratnja" nekom drugom instrumentu ili glasu pri čemu preuzima ulogu orkestra. Za klavir su stvarali glazbu gotovo svi najveći kompozitori (Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Debussy, itd.), tako da su za ovaj instrument ispisane stranice notnih zapisa za neka od najljepših glazbenih djela. Njegov zvuk je zauzeo trajno mjesto u povijesti umjetničkog izražavanja, te mu je zato popularnost i danas velika.

KADA započeti s učenjem klavira?
Ukoliko dijete pokazuje izrazitu sklonost i predispozicije za glazbu, možemo reći da nikad nije prerano, važna je pri tome samo metoda kojom se radi. No, ukoliko dijete ulazi u sustav glazbene škole, onda je to, u pravilu, između sedme i devete godine. 

KOLIKO vremena treba posvetiti vježbanju?
Pošto je sviranje vještina, vrlo važnu ulogu ima kontinuitet. Drugim riječima, vježbati treba svakodnevo, prosječno pola sata u početku, a kasnije najmanje jedan sat. Prirodne predispozicije mogu pomoći djetetu lakše savladavati početne zadatke, no u konačnici, ako želi izvoditi glazbu s lakoćom i uživati u tome, morat će se naviknuti na svakodnevno vježbanje.

KOJI instrument nabaviti?
Da bi pohađalo glazbenu školu, dijete treba imati klavir u svom domu. Mnogi roditelji su u nedoumici: nabaviti  klasični pianino ili digitalni? Među profesorima postoje razmimoilaženja u stavu prema digitalnom pianinu. Ukoliko upisujete dijete u našu školu, možete kupiti digitalni pianino, ali prije toga porazgovarajte sa svojim profesorom o vrsti instrmenta koji nabavljate, jer je ponuda digitalnih pianina vrlo široka. Takav pianino je naravno, rezervna varijanta, no nemogućnost nabavke klasičnog pianina nije prepreka da vaše dijete počne sa učenjem.

I NA KRAJU  koju obavezu imate vi kao roditelj učenika glazbene škole?
Pohađanje glazbene škole razlikuje se od mnogih drugih aktivnosti kojima se djeca bave izvan osnovne škole. Bitna je razlika u tome što je za uspješno savladavanje programa potrebno, osim redovnog pohađanja nastave, svakodnevno vježbati kod kuće, gdje nastavnik ne može imati kontrolu, dok se mnoge ostale aktivnosti (npr. sportske, plesne) provode isključivo pod nadzorom učitelja ili trenera. Tu je bitna uloga roditelja. On treba pokazati interes za to što dijete uči, potaknuti ga, pomoći mu prilikom organizacije vremena, itd. Važno je napomenuti: glazbene škole imaju program rada propisan od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a savladavanje programa se vrednuje ocjenom na godišnjem ispitu.

Slikovito rečeno, kada vidimo dječje ruke kako se s lakoćom "igraju lovice" po tipkama i pri tome stvaraju divne melodije, znamo da su iza toga sati i dani upornog rada. No, neka vas to ne uplaši.
Velika većina naših učenika, sada već odraslih ljudi, s nostalgijom se sjeća dana provedenih u glazbenoj školi, pri čemu veliku ulogu igra i naša zainteresiranost, briga i prijateljski odnos prema svakom djetetu.

Pročelnica klavirskog odjela
Željka Serdarušić, prof. mentor
Za sva dodatna pitanja i informacije obratite se na

email: zeljka.serdarusic@gmail.com

učitelji | obavijesti

 

 

 

 

Gitarski odjel

Gitara je jedan od najpopularnijih instrumenata današnjice. Taj šesterožičani instrument svoje porijeklo vuče od starih instrumenata (harfa, lutnja, vilhuella), ali današnji oblik dobio je tek početkom 19. stoljeća pa se može reći da spada u grupu mlađih instrumenata. U 20. stoljeću nastaju razne varijante instrumenta, ovisno o stilu glazbe koji se svira (jazz, country, pop, rock, etno...) što još više popularizira gitaru.

U našoj glazbenoj školi njeguje se repertoar koji je ciljano skladan za klasičnu gitaru. Često dolazi do zabune jer se misli da je akustična i klasična gitara jedno te isto. Klasična gitara ima svojstvenu konstrukciju i plastične žice što joj daje vrlo karakterističan zvuk ugodan za uho.
Djeca koja pristupaju prijemnim ispitima u većini slučajeva nemaju pravu predodžbu o tome što se uči u osnovnoj glazbenoj školi. Ubrzo po početku nastave dolazi do spoznaje da gitaru baš i nije lako naučiti svirati. Naš plan i program zahtijeva određenu razinu znanja i vještina što se na kraju svake godine ocjenjuje komisijskom provjerom znanja.
Nastava se odvija dva puta tjedno po 30 minuta prva tri razreda, a u višim razredima svaki sat traje 45 minuta. Da bi se zadano gradivo dobro savladalo, nije dovoljno samo redovito pohađati nastavu već i posvetiti određeno vrijeme za samostalan rad kod kuće. Dakle za savladavanje instrumenta nije dovoljno samo imati dobar sluh, ritam i motoriku, već i savjestan odnos spram zadataka koji se trebaju savladati van nastave. Katkad  roditelji imaju presudnu ulogu u podršci i poticanju naših malih muzičara da uspješno savladavaju sve zahtjevnije zadatke i otkriju prekrasan svijet klasične glazbe.
Idealna dob za početak učenja gitare je između 7 i 9 godina. No naravno, treba imati u vidu da je za sviranje gitare potrebna određena količina snage u tim malim rukama, a katkad je to i najvažniji faktor za određivanje pravog trenutka početka školovanja.
Kad vaše dijete postane učenik naše škole, postavlja se pitanje instrumenta na kojem će se vježbati van nastave. Većinom se roditelji odlučuju samostalno kupiti instrument jer u današnje vrijeme se gitara može nabaviti vrlo povoljno (čak i u trgovačkim centrima), ali ako se želi doći do dugoročnijeg rješenja poželjno se prije bilo kakve kupnje savjetovati sa nastavnikom gitare.

Nama nastavnicima je jedan od glavnih ciljeva motivirati učenika, a kad jednom u tome uspijemo, stvari kao da idu same po sebi. Prekrasno je slušati jedno mlado biće koje se iz ljubavi bavi glazbom i u nju unosi ono što skriva u sebi.

Za sve obavijesti i informacije obratite se pročelniku odjela
Damjanu Bučiću, prof. na mail:damjanbucic@gmail.com

učitelji | obavijesti

 

 

 

 

Harmonikaški odjel

 Harmonikaški odjel naše škole ima redovno zaposlena tri profesora i upisano oko 50 učenika harmonike. Nastava se odvija na 4 lokacije: Ilica, Studentski grad, Susedgrad i Zapruđe.
Nastava harmonike odvija se sukladno nastavnom planu i programu, s redovnih šest razreda osnovne glazbene škole i to dva puta tjedno u trajanju po 30 min. od I do III razreda i po 45 min. od IV do VI razreda.
Osim individualnih satova harmonike, učenici pohađaju i nastavu solfeggia dva puta tjedno u trajanju po 45 min. Od trećeg razreda obvezatno je pohađanje skupnog muziciranja u obliku harmonikaškog orkestra koje se održava u Ilici 208.
 
Harmonika je jedan od najpopularnijih instrumenata današnjice u svijetu jer nam zbog svojih tehničkih i zvukovnih kvaliteta omogućava interpretaciju gotovo svih stilova glazbe. Osim što je samostalan instrument, ona ima i mogućnost mijenjanja boje i visine tonova pomoću registara koji se nalaze na diskantu ( klavijatura s tipkama ili dugmićima) i bas strani. Simultanim pritiskom na tipku i povlačenjem mijeha dolazi do strujanja zraka pri čemu se metalni jezićci dovode u stanje vibriranja i tako nastaje zvuk.
Zbog toga harmonika ima velike dinamičke mogućnosti te pripada skupini aerofonih instrumenata ( drvenih i metalnih duhačkih instrumenata, orgulja). 


Davor Horvat, prof.
Za sva dodatna pitanja i informacije obratite se na

email: davor.horvat1@zg.htnet.hr mmmmhhtnet.hr 

učitelji | obavijesti

 

 

 

Gudački odjel

VIOLINA
Violina je jedan od najomiljenijih glazbenih instrumenata zahvaljujući nježnom zvuku koji u rukama dobrog glazbenika može dočarati najrazličitija raspoloženja. Najsavršeniji glazbeni instrument je ljudski glas, a sviranjem violine možemo se približiti tom savršenstvu. Svaku emociju, drhtaj (vibrato) u glasu pjevača ili bilo koji zvuk (efekt) koji može netko izvesti glasom, može se odsvirati i na violini. Onaj tko savlada tehničke i izražajne nijanse violine, svojim sviranjem će prenositi svu ljepotu glazbe, oplemeniti duh i to bogatstvo i to bogatstvo prenijeti na one koji slušaju. Evo načina kako stvoriti bolji i ljepši svijet…

Kako početi
Najbolje je početi svirati violinu između šeste i devete godine. Izuzetno nadarena djeca mogu početi i koju godinu kasnije. Osnovna glazbena škola traje šest godina, a nastava je individualna. U višim razredima učenici pohađaju nastavu orkestra gdje razvijaju ljubav prema skupnom muziciranju. Početak učenja malo je zahtjevniji nego kod drugih instrumenata jer zahtijeva svladavanje držanja instrumenta i dobru koordinaciju pokreta obje ruke koje istovremeno izvode potpuno različite pokrete. Nastavnik svoje zahtjeve prilagođava sposobnostima svakog djeteta, ali za što brži napredak potrebno je puno strpljenja i redovitog svakodnevnog vježbanja. U samom početku od neprocjenjive je važnosti i podrška roditelja malom sviraču. Djeca uglavnom očekuju brze rezultate i teško im je prihvatiti da i nakon mjesec dana još ne mogu svirati onako kako su zamišljali. Postave instrumenta, lijeve i desne ruke (držanje gudala) „temelj“ je koji se mora kvalitetno postaviti jer o njemu ovisi koliko će dijete brzo napredovati. Krajem prvog polugodišta dijete bi već moralo biti sposobno  odsvirati jednostavne skladbe na javnom nastupu. To bi bila nagrada za strpljivo i redovito vježbanje.

Zašto svirati violinu
Violina dominira svijetom klasične glazbe. Dijete svoje obrazovanje u glazbenoj školi temelji na klasičnoj glazbi koju upoznaje kroz svoj instrument. Violina se uklopila tokom 20. stoljeća i u druge žanrove kao što su jazz i pop-rock, a odavno je prisutna i u tradicionalnoj narodnoj glazbi. Gdje god se pojavi, violina zauzima istaknuti položaj. Najbolje se osjeća u ulozi vodećeg instrumenta koji „nosi“ melodiju ili pokazuje svoju virtuoznost. Sviranje na violini zahtijeva odličan sluh. Izvođač sam određuje visinu tona pa se tako razvija i unutarnji sluh, osjećaj za intonaciju i melodiju. Također, razvija se i muzikalnost pa i osjećaj za estetiku. „Posljedica“  redovitog vježbanja je lijepo sviranje, a ono vodi javnim nastupima koji su i motivacija svakom djetetu. Mogućnost nastupa u razredu, manjoj dvorani, većim koncertnim dvoranama djetetu daje veliko samopouzdanje što ga izgrađuje u stabilnu i kvalitetnu osobu. Danas je nedostatak koncentracije veliki problem kod djece. Redovito vježbanje instrumenta ublažava problem koncentracije.

Kako do instrumenta
Mali početnici moraju svirati na instrumentu koji odgovara njihovom uzrastu. Odavno se proizvode violine malih dimenzija tzv. „četvrtinke“, „polovinke“, „tročetvrtinke“ i sl. Instrumenti se mogu posuditi u knjižnici naše glazbene škole. Djeca brzo prerastu te male instrumente pa ih nema smisla kupovati. Violina je nježan i osjetljiv instrument koji treba održavati. Potrebno ju je redoviti čistiti i kalofonijem mazati strune gudala.

Za kraj…
Najbolji i najuporniji violinisti možda će jednog dana ostvariti uspješnu solističku karijeru. Dobri violinisti često se posvećuju i orkestralnom muziciranju. Violinisti su važan dio svakog simfonijskog orkestra. Jedna od mogućnosti je i sviranje u manjem komornom sastavu kao što su trio ili gudački kvartet. Uspješnih violinista ima i u svijetu moderne glazbe kao što je jazz i danas dosta popularna etno glazba, a razna kulturno – umjetnička društva ne mogu se zamisliti bez solista na violini.

VIOLONČELO
Violončelo je gudači instrument gotovo jednak violini, samo znatno veći. Kod sviranja drži se među koljenima a na kraju trupa ima šiljastu nožicu kojom je oslonjen na pod. Prva violončela se pojavljuju  u 16. stoljeću a najpoznatija su ona  velikog majstora i graditelja instrumenata Antonija Stradivarija iz Cremone (18.st.).
U glazbenoj školi koristimo različite veličine violončela, od najmanjeg do najvećeg, tj. standardne veličine,  ovisno o visini i dobi djeteta. U početku učenja nastojimo probuditi i odgojiti ljubav prema violončelu i glazbi općenito. Svladavanje vještine sviranja podrazumijeva individualni rad s pedagogom u školi te samostalni rad kod kuće. Stoga je važno kod djece razvijati pozitivan odnos i ugodan kontakt s instrumentom. Sviranje violončela pruža velike mogućnosti muziciranja: sviranje uz pratnju klavira, udruživanje učenika u duete, tria i ostale komorne ansamble te muziciranje u gudačem orkestru škole. Violončelo se odlikuje pjevnošću, toplinom i plemenitošću zvuka.  Kad se ovlada vještina sviranja može pružiti pravo bogatstvo muziciranja.
Popularnost  violončela među mladima je sve veća, između ostalog zahvaljujući  našim talentiranim predstavnicima: Monikom Leskovar te Two Cellos - Lukom Šuljićem i Stjepanom Hauserom.
Svima koji se odluče upustiti u pustolovinu otkrivanja, učenja i sviranja  violončela želim puno zadovoljstva i uspjeha:
Vanda Palčić, prof. violončela

Za sve informacije i obavijesti obratite se pročelnici odjela na email:  
pesut.biserka@gmail.com

učitelji | obavijesti

 

 

 

 

 

Puhački odjel

Puhački instrumenti su intrumenti na kojima se zvuk proizvodi pomoću vibracije zraka, a ovisno o materijalu izrade instrumenta, načinu puhanja i dobivanja tona, puhački intrumenti dijele se na drvene i limene. U drvene puhače ubrajaju se flauta, oboa, klarinet, saksofon (iako je izrađen od metala, način puhanja i tehnika je kao u drvenih puhača) i fagot dok se u limene ubrajaju intrumenti izrađeni od metala,  poput trube, roga,  trombona i  tube.

Puhački odjel Osnovne glazbene škole Ivana Zajca sastoji se od 3 intrumenta – flaute, klarineta i trube te u prosjeku broji 45-50 učenika.  Učenici koji se odluče na sviranje puhačkih instrumenata moraju biti fizički zreli da bi mogli podnijeti napor puhanja u intrument, a za instrumente poput klarineta i trube uvjet je da dijete ima trajne zube. Iako je svaki početak učenja instrumenta težak, uz dovoljno upornosti i kontinuiranog vježbanja brzo se dolazi do napretka. Potrebno je napomenuti da su svi  učenici u glazbenoj školi osim nastave intrumenta (od I.-III.r. 2x30 min tjedno, a od IV.r. nadalje 2x45min) dužni pohađati i nastavu solfeggia (2x45min), a u višim razredima i nastavu zbora.

Flauta - Flauta je glazbeni instrument koji spada u porodicu drvenih puhačkih instrumenata, a ujedno je i najstariji i najmobilniji  instrument u toj skupini. Njeno postojanje poznato je još iz prapovijesti kada su bile izrađene od kostiju, bambusa i gline dok današnji izgled flaute možemo zahvaliti Theobaldu Böhmu koji je 1847.g. konstruirao prvu modernu flautu, te je danas osim u plemenitim metalima poput srebra i zlata možemo vidjeti u drvenim i keramičkim inačicama. Boja tona flaute je mekana ali istovremeno i  prodorna zbog opsega tonova  te je stoga nezaobilazna u svim orkestrima i komornim ansamblima. Uz mnoštvo solističke literature – od starih majstora do najmodernijih, flauta ostaje jedan od najpopularnijih puhačkih intrumenata.

Klarinet – Klarinet pripada obitelji drvenih puhača koji  imaju jednostruki drveni jezičac odnosno trsku. S obzirom na usavršeni mehanizam,  klarinet se ubraja među najvirtuoznije instrumente po lakoći s kojom se mogu izvoditi i krajnje brzi i složeni tonski pokreti. Raspon izvodljivih tonova mu je najveći od svih puhačkih instrumenata, a sam ton je bogat i izražajan, pogodan za vrlo različite glazbene karaktere. Posebna odlika klarineta je širok raspon tonova i glasnoće – od skoro jedva čujnog zvuka do vrlo prodornog, naročito u visokim tonovima.  Upravo zbog svega nabrojenog, u  orkestru  mu se često dodjeljuјu istaknute uloge, solistička literatura je dosta bogata, a nalazi mjesta i u komornim asamblima.

Truba – spada u obitelj limenih puhačkih instrumenata te se smatra jednim od najstarijih glazbala, pa se tako spominje već u antici. Od davnina se limena puhačka glazbala dijele na one sa "širokim zvonom" - danas porodica rogova i one s "užim zvonom" - danas porodica truba. Nekoć je truba bila ograničena opsegom tonova što ju je predodredilo za izvođenje signala i jednostavnijih melodija. Svoju ulogu u orkestru, a pogotovo u solističkoj svirci dobiva tek u 18.stoljeću primjenom ventila koji su bili najprije primijenjeni na rog. Nakon što se truba afirmirala u klasičnoj glazbi, postaje naročito popularna u jazzu, gdje je najčešće jedan od vodećih instrumenata.
Za sve informacije i obavijesti obratite se pročelnici odjela na email:
eda.rimanic@gmail.com

učitelji | obavijesti

 

 

 

 

Teorijski odjel

Teorijski odjel, predmetima solfeggio i zbor ,obuhvaća sve učenike OGŠ Ivana Zajca. Pri upisu djeteta u glazbenu školu, roditelji se često iznenade saznavši da osim instrumenta  ono mora polaziti i solfeggio. Što je to solfeggio? Čemu služi? Zašto ga njihovo dijete mora pohađati?-česta su pitanja.
Za solfeggio u širem smislu te riječi, možemo reći da je pjevanje po notama i to sa njihovim imenovanjem. Ono što je nama puno interesantnije, to  je solfeggio kao predmet u glazbenoj školi čiji sat možemo podijeliti na 2 osnovna dijela: teorijski i praktični.
Teorijski dio je zapravo glazbena pismenost. Na samom početku školovanja ona podrazumijeva  čitanje i pisanje nota. Prošavši taj dio,dijete je sposobno čitati note kao knjigu:
 - vidjeti note i razumjeti što je glazbeno u njima napisano
-  čuti glazbu i znati, kako to zapisati notama.
Praktični dio predstavlja pjevanje primjera iz glazbene literature, zapis diktata i slušna analiza.
Sve su to pretpostavke za razvoj glazbenog sluha. Dobro razvijeni glazbeni sluh širi mogućnosti glazbenika, povećava samokontrolu izvedbe glazbenog djela,ubrzava učenje napamet,olakšava čitanje s lista i zapisivanje glazbe. Stoga je zapravo glazbeni sluh sveukupnost sposobnosti neophodnih za stvaranje, reprodukciju i doživljaj muzike, a solfeggio kao predmet  neophodan za svakog glazbenika. Velika zadaća učitelja solfeggia je razviti i osposobiti dijete da čuje muziku, a solfeggio je svakako disciplina , koja može postupno razviti muzikalnost djeteta do neslućenih visina dopuštajući da uživa u glazbi.

         Neraskidiva je veza solfeggia sa zborskim pjevanjem , koje obuhvaća sve što je potrebno kako bi se razvila djetetova sposobnost kreativnog mišljenja. U prvom redu to znači naučiti govorom i pjevanjem izraziti sebe a istovremeno upoznati cijeli glazbeni svijet, sa svom njegovom paletom zvukova. Kako bi se sve to ostvarilo, zborsko pjevanje uključuje puno vježbe i aktivnosti usmjerene na razvoj glazbenih sposobnosti i glazbenog sluha, (unutarnjeg, melodijskog, harmonijskog, funkcionalnog,  osjećaja za ritam i glazbenog pamćenja).

          Krajnji  cilj je odgojiti profesionalnog glaznenog izvođača , budućeg  glazbenog pedagoga, glazbenog amatera,  vjernog ljubitelja i poznavatelja glazbe ili tek obrazovanu glazbenu publiku.

Za sve obavijesti i informacije obratite se pročelnici odjela
Ružici Poljak, prof. - email: ruzicapoljak@gmail.com

učitelji | obavijesti


GOSTOVANJE GLAZBENIH ŠKOLA
SLATINE I VUKOVARA
15.11.2017. U 17 SATI
HGZ MALA DVORANA

GOSTOVANJE GŠ J.HATZEA IZ SPLITA
02.12.2017. U 19 SATI
HDS BERISLAVIĆEVA 9

BOŽIĆNI KONCERT
19.12. U 20 SATI
HGZ GUNDULIĆEVA 6

© 2010. Osnovna glazbena škola Ivan Zajc | Izrada web stranica: Dedal komunikacije